ПРАВИЛА И УСЛОВИЯ > Политика срещу изпирането на пари (ПИП)

Политика срещу изпирането на пари (ПИП)

Политика срещу финансирането на тероризъм (ПФТ)

Въведение

„АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД е лицензиран казино оператор. Политиката на „АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД е да забранява и активно да се стреми да предотвратява прането на пари и всяка друга дейност, която улеснява прането на пари или финансирането на тероризъм, или престъпни дейности. Ние спазваме всички приложими изисквания и разпоредби на българското право и правото на ЕС. Нашите политики, процедури и вътрешен контрол за „ПИП/ПФТ“ са създадени, за да осигурят съответствие с всички приложими разпоредби и се актуализират редовно, за да се гарантира, че са налице подходящи политики и процедури за вътрешен контрол, които отчитат както промените в регулациите, така и промените в нашия бизнес.

Правна рамка

Закон за мерките срещу изпирането на пари

През март 2018 г. България прие нов закон за борба с изпирането на пари – Закон за мерките срещу изпирането на пари, прилагащ Четвърта Директива на ЕС за борба с изпирането на пари, Директива 2015/849 (AMLD4). Целта на този закон е да въведе принципите и процедурите от правото на ЕС за предотвратяване на изпирането на доходи от престъпна дейност. Той предвижда, че задължените субекти трябва да прилагат изискванията за надлежна проверка на клиентите си при започване на бизнес отношения (т.е. идентификация и проверка на самоличността на клиентите, следене на транзакциите и докладване на подозрителни транзакции). Едно от ключовите нововъведения в Закона за Мерките Срещу Изпирането на Пари е задължението за събиране и подаване на информация за това, кои са крайните бенефициенти (КБ) на компании и други образувания. Българското законодателство се актуализира редовно с цел намаляване на рисковете, свързани с изпирането на пари и финансирането на тероризма.

Директива (ЕС) 2018/843 (Пета директива на ЕС за борба с изпирането на пари)

На 19 юни 2018 г. Пета Директива за борба с изпирането на пари (Директива (ЕС) 2018/843), която измени четвъртата директива за борба с изпирането на пари, беше публикувана в официалния вестник Европейския Съюз. Тези изменения представляват значително подобрение на правната рамка в Европейския съюз за предотвратяване използването на финансовата система за пране на пари и за финансиране на терористични дейности. Като държава членка на ЕС, България транспонира тази директива чрез изменение в нейното вътрешно законодателство. Тези изменения бяха представени със изменение на Закона за Мерките Срещу изпиране на пари, като същите включват:

  • • повишаване на прозрачността чрез създаване на публично достъпни регистри за компании, тръстове и други правни субекти.
  • • ограничаване на анонимността, свързана с виртуални валути и доставчици на виртуални портфейли, както и за предплатени карти.
  • • разширяване на критериите за оценка на високорискови трети държави и подобряване на защитите за финансови транзакции към и от такива страни;
  • • създаване на регистри на централни банкови сметки;
  • • подобряване на сътрудничеството и подобряване на информацията между страните, както и между надзорните органи и Европейската Централна банка.

С оглед засилване на борбата срещу тероризма и предотвратяване на прането на пари, както и изземване на доходи от престъпна дейност, получени от терористични актове и развитие на международните сътрудничества в борбата срещу организираната престъпност и тероризма, България е ратифицирала редица споразумения, публикувани от ООН.

Задължения и отговорности на лицето по „ПИП“ и „ПФТ“

„АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД е назначило Офицер по Сигурността, който отговаря за Превенцията срещу Изпирането на Пари. („ОСПИП “). Номинираният „ОСПИП“ носи пълна отговорност за нашата политика против изпиране на пари и политика срещу финансирането на тероризъм „ПИП/ПФТ“. Задълженията на „ОСПИП“ включват наблюдение за спазването на задълженията ни относно „ПИП /ПФТ“, наблюдение на комуникацията и обучението на служителите, както и надзор на софтуера за промени, за да се гарантира, че те отговарят на задълженията в областта на „ПИП/ПФТ“. „ОСПИП“ носи пълна отговорност и правомощия за прилагане на нашата програма за „ПИП/ПФТ“.

Висше Ръководство

Ръководството на „АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД. е ангажирано с оценка на рисковете за изпиране на пари и финансиране на тероризма, и участва при вземането на решения за разработване на нашите политики и процеси в съответствие с приложимите разпоредби.

Риск. Подход базиран на риска

„АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД е възприело подход, базиран на риска. Подход, базиран на риска означава, че фокусираме ресурсите си върху областите, които представляват най -голям риск. Ползите от този подход включват по - ефикасно и ефективно използване на ресурсите, минимизиране на разходите за съответствие и гъвкавост да се реагира на нови рискове поради изменящите се методи за изпиране на пари и финансиране на тероризма. Подходът, базиран на риска, включва стъпки в оценката на най - пропорционалния начин за управление и смекчаване на рисковете от пране на пари и финансиране на тероризъм. Тези стъпки изискват:

  • • идентифициране рисковете от изпиране на пари и финансиране на тероризъм, които са от значение за нашия бизнес
  • • разработване и прилагане на подходящи политики, процедури и контрол за управление и смекчаване на установените и оценени рискове
  • • наблюдение и подобряване на ефективната работа на тези политики, процедури и контрол
  • • записи какво е направено и защо

Ние ще идентифицираме и оценим рисковете от изпиране на пари и финансиране на тероризъм в нашия бизнес, като вземем предвид:

  • • информация за рисковете от изпиране на пари и финансиране на тероризъм, предоставена ни от регулаторните органи
  • • всички рискови фактори, включително фактори, свързани с: нашите клиенти, държави или географски области, в които оперираме, нашите продукти или услуги и платежни транзакции от и до нашите клиенти.

Нашата оценка на риска се основава на редица въпроси, включително:

  • • Какъв риск представлява бизнес профилът на клиентите, използващи онлайн казиното?
  • • Какъв риск има за онлайн казино операторът от транзакции с бизнес партньори и доставчици, включително юридическа собственост и източник на средства?
  • • Какъв е обемът на бизнеса, състоящ се от много клиенти с ниски разходи?
  • • Какъв е обемът на бизнеса, с малко клиенти, с високи разходи?
  • • Бизнесът от смесен тип ли е? Дали клиентите са комбинация от по-малко и повече харчещи потребители и/или комбинация от редовни и случайни клиенти?
  • • Съществуват ли процедури за наблюдение на транзакциите на клиенти и за смекчаване на потенциала за пране на пари?
  • • Има ли вероятност клиентите да бъдат физически лица, които заемат обществени длъжности (Политически обвързани лица)?
  • • Има ли вероятност клиентите да се занимават с бизнес, който включва значителни суми пари в брой?
  • • Има ли вероятност да има ситуации, при които източникът на средства не може да бъде лесно установен или обяснен от клиента?
  • • Има ли клиентът множество или непрекъснато променящи се източници на средства (например, множество банкови сметки и пари в брой, особено когато това е в различни валути или необичайни банкноти)?
  • • Клиентът има ли няколко или променящи се адреси?
  • • Представял ли е клиентът някога измамен документ за самоличност или не е предоставил документ за самоличност многократно при поискване?
  • • Следва ли поведението на клиента модел или се променя постоянно, или се е променило изведнъж наскоро?
  • • Използва ли клиентът споделени адреси на интернет протокол, пасивни акаунти или виртуална връзка с частна мрежа (VPN)? Наред с други неща, това може да означава, че група хора използват едно и също устройство или място, за да залагат с цел измама.

Стандартни категории на риска

Рискът от изпиране на пари и финансиране на тероризъм може да се измери с помощта на редица фактори.

Прилагането на рискови категории към клиенти и ситуации може да осигури стратегия за управление на потенциалните рискове, като позволява на „АЛФАБЕТ ГЕЙМИНГ“ ЕООД да подлага клиентите си на пропорционален контрол и наблюдение. Стандартните рискови категории, използвани от нас, са както следва:

  • • Държавен или географски риск
  • • Риск на клиента
  • • Риск от транзакция

Държавен/географски риск

Някои държави представляват по - голям риск от пране на пари и финансиране на тероризма от други. Вземаме предвид различни достоверни източници на информация за идентифициране държави с рискови фактори, за да определим, че граждани и клиенти от такава страна представляват по - висок риск. Ние оценяваме наличната информация от работна група за финансово действие за казина и неправителствени организации, които могат да предоставят полезно ръководство за рисковете, свързани с корупция в повечето страни. Клиенти, които са свързани с държави с по - висок риск, в резултат на тяхното гражданство, страната на стопанска дейност или държавата на пребиваване, може да представляват по - висок риск от изпиране на пари и финансиране на тероризъм, като се вземат предвид всички останали фактори.

Риск на клиента

Определяне на потенциалните рискове от изпиране на пари и финансиране на тероризъм, породени от клиент или категория клиенти е от решаващо значение за разработването и прилагането на цялостна рамка, основана на риска. Ние се стремим да определим дали конкретен клиент представлява по - висок риск и потенциалното въздействие на всички смекчаващи фактори върху тази оценка. Прилагането на променливи на риска може да смекчи или изостри оценката на риска. Категории на клиенти, чиито дейности могат да показват по - висок риск, включват:

  • • клиенти, които са „ВПЛ“ (видни политически личности), членове на семейства на политически обвързани лица, или известни близки сътрудници на „ВПЛ“(видни политически личност)
  • • големи, харчещи непропорционални потребители
  • • редовни клиенти с променящи се или необичайни модели на разходи
  • • неправилно използване на трети страни - престъпниците могат да използват трети страни или агенти
  • • множество игрални сметки - някои клиенти ще отворят няколко акаунта на играчи под различни имена, за да скрият нивата на разходите си или да избегнат нарушаване на процедурата за надлежна проверка на клиента
  • • неизвестни или анонимни клиенти.

Риск от транзакция (включително платежни средства)

Съществува риск парите, използвани от клиент, да са спечелени чрез престъпна дейност, така че наблюдението на големите потребители ще помогне за намаляване на риска. Най-често рисковете от транзакциите включват:

  • • пари в брой - клиентите могат да използват онлайн казина, за да обменят големи суми от престъпна дейност или може да депозират престъпна печалба в сметка за хазарт в интернет
  • • преводи между клиенти - клиентите могат да превеждат пари помежду си или могат да заемат пари от неконвенционални източници, включително други клиенти, които могат да предложат.
  • • използване на казино депозитни сметки - клиентите могат да използват сметки за депозиране доходи от престъпна дейност и след това теглене на средства с малко или без никаква игра
  • • обратно изкупуване на чипове,билети или жетони за пари в брой или чек, особено след минимална или никаква игра:
  • - множество хазартни акаунти или портфейли - клиентите могат да опитат да открият множество акаунти или портфейли с оператор, за да скрият нивата на разходите си или да избегнат надлеждна проверка
  • - промени в банкови сметки - клиентите могат да държат няколко банкови сметки и редовно да променят банковата сметка, която използват за онлайн казиното
  • - измама за самоличност
  • - данни за банкови сметки могат да бъдат откраднати и използвани за хазартни игри в уебсайтове или откраднати самоличности могат да се използват за откриване на банкови сметки или онлайн хазартни игри
  • - предплатени карти - тези карти представляват същите рискове като пари в брой, както операторите на дистанционни казина обикновено не могат да извършват същото ниво на проверки по картите, както могат по банков път на сметки
  • - електронни портфейли - някои електронни портфейли приемат парични средства на депозит или криптовалути, които представляват по - висок риск

Оценката на риска от изпиране на пари/финансиране на тероризъм не е еднократно упражнение. Ние гарантираме, че нашите политики, процедури и контрол за управление на парите против рисковете от пране на пари и финансиране на тероризъм, включително разкриването на престъпни разходи се актуализират редовно. Например, иновациите в индустрията могат да изложат казино операторите на нов риск, затова се препоръчва подходяща оценка на риска преди прилагането всеки нов продукт, система, контрол, процес или подобрение.

Връзка с Клиентите

Връзките с клиентите за целите на „ПИП“ се състоят от три аспекта:

  • • установяване на бизнес отношенията с клиентите, включително проверка на клиентските идентичности в разумна степен
  • • наблюдение на активността на клиентите, включително акаунта - депозити и тегления
  • • прекратяване на бизнес отношенията с клиента.

Делови отношения с клиент:

  • • ще възникнат, когато например: клиент открие потребителски профил
  • • може да възникнат, когато например: казиното започне да проследява загуба/печалбата на клиента, с друга цел, освен за да установи кога клиентът достига прага за повишено внимание.

Когато е много вероятно клиентът да се опитва да използва оператора на казиното за изпиране на престъпни доходи (включително престъпни разходи), не установяваме бизнес отношенията, или прекратяваме бизнес връзката при първа възможност.

Когато, от потребителския профил или модел на хазартна дейност, клиентът изглежда представлява риск от действително или потенциално пране на пари, ние ще наблюдаваме хазартната дейност на клиента и ще преценим дали да предприемем допълнителни мерки за надлежна проверка.

Прекратяваме бизнес отношенията с клиент при по - долу изброените обстоятелства:

  • • когато е известно, че клиентът се опитва да използва оператора за изпиране на доходи от престъпна дейност или за престъпни разходи
  • • когато съществуващият риск от нарушаване на разпоредбите се счита от оператора за твърде висок
  • • когато хазартната дейност на клиента води до нарастващо ниво на подозрение или реално знание за пране на пари
  • • където клиентът (с резонно ниво на увереност) може би не се представя с реалната си самоличност.

Надлеждна проверка на Клиента

Проверките на клиентите, известни като надледжна проверка на клиентите или "НПК", са предназначени да направят по - трудно за казино индустрията да се използва за пране на пари или финансиране на тероризъм . "НПК" е неразделна част от нашия подход, основан на риска. Тя включва събиране на информация за клиента, за да може операторът да прецени до каква степен клиентът го излага на риск от пране на пари и финансиране на тероризма. "НПК" трябва да се прилага на чувствителна към риска основа в зависимост от вида на клиента, бизнеса или естеството на транзакциите или дейността. Мерките по „ПИП“ се състоят от:

  • • идентифициране на клиента, освен ако не е клиент познат и проверен от оператора на казиното
  • • потвърждава самоличността на клиента, освен ако самоличността на клиента вече е била проверена от оператора на казиното
  • • където има действителен собственик, който не е клиент, идентифициране на действителния собственик и предприемането на разумни мерки за проверка на самоличността на бенефициера, така че казиното операторът да е удовлетворен, че знае кой е бенефициерът
  • • оценява и където е подходящо, получава информация за целта и предвидения характер на бизнес връзката.

Казино операторите трябва да спазват изискването за проверка на самоличността на клиента, всяко лице, което претендира, че действа от името на клиента и, когато е приложимо, всеки бенефициер - преди установяване на бизнес отношения или преди извършване на плащане от сметката на онлайн казиното към банковата сметка на клиента.

Идентификация и проверка

Ние ще идентифицираме клиентите и след това ще проверим тяхната самоличност, или след установяване на бизнес отношения, или преди извършване на платежна транзакция от онлайн казиното към банковата сметка на клиента. Идентифицирането на клиент означава да знаем идентификационните данни на клиента, като например името, ЕГН и адреса. Проверката означава да се докаже, че клиентът е този, за когото се представя, чрез получаване и валидиране документи или информация, които подкрепят това твърдение за самоличност. Ще идентифицираме клиент чрез получаване на разнообразна информация за клиента. Проверката на идентичността се състои в проверка на част от тази информация спрямо документи, данни или информация, получена от надежден и независим източник.

Идентификация

Идентифицирането на клиенти се състои от редица аспекти, включително името на клиента, данни за лична карта, настоящи и минали адреси, дата на раждане, място на раждане, физически външен вид, трудова и финансова история и семейни обстоятелства. Може и ние да идентифицираме нашите клиенти, като ги питаме за лична информация, включително име, дом, адрес и дата на раждане, или чрез използване на други източници на самоличност, включително:

  • • документи за самоличност, като лична карта и шофьорска книжка със снимки
  • • други форми на потвърждение, включително уверения от лица в регулирания сектор (например банки) или служители в едно и също казино или казино група, които са работили с клиента за известно време.

Може също да бъде полезно да получим информация за източника на средства на клиентите и размера на законния им доход, например от тяхната професия. Тази информация може да ни помогне при нашата оценка дали нивото на клиента за хазарт е пропорционално на приблизителния им доход, или дали е подозрителен.

Проверка

След това информацията за самоличността на клиента трябва да бъде проверена чрез документи, данни и информация, която идва от надежден и независим източник. Има редица начини, по които може да се провери самоличността на дадено лице, включително:

  • • получаване на оригинални документи и подсигуряването, че те са валидни и истински, чрез сравняване с публикуваните, държавни насоки, които очертават функциите за сигурност (които предпазват от фалшифициране)
  • • сравняване на лицето, което представя документа или прави документа наличен, със самият документ (например сравнение на снимки или сравнение на информация)
  • • провеждане на електронна проверка чрез схема, която правилно установява самоличността на клиента, не само че клиентът съществува
  • • получаване на информация от друго лице в регулирания сектор (например от банки), което може да се използва заедно с други документи и информация, за да докаже легитимността на клиента във времето. Обикновено ще изискаме от нашия клиент следните доказателства:
  • - един документ от държавен източник, който удостоверява пълното им име, ЕГН и адрес или пълното им име и дата на раждане
  • - един подкрепящ документ, който потвърждава тяхното име и тяхното ЕГН, адрес или дата на раждане, което не е проверено в първия документ.

Когато не сме в състояние да завършим или приложим необходимите мерки по "ПИП" по отношение на конкретен клиент и съответно сме длъжни да прекратим транзакциите или да прекратим бизнес отношения с клиента, ние ще приемем следната процедура:

  • • ще поставим всички дължими средства на клиента в сметка на онлайн казиното, от която не могат да се правят тегления
  • • могат да се правят допълнителни депозити по тази сметка, но и те ще са заключени в нея, докато "ПИП" не приключи
  • • залози могат да се правят отново от сметката, под условие, че всички печалби са заключени до приключване на "ПИП" проверката,след като тя приключи, акаунтът може да бъде отключен и отношенията може да продължат нормално
  • • ако "ПИП" не може да бъде завършена,тогава ще прекратим съществуващите бизнес отношения с клиента
  • • клиентите трябва да бъдат напълно запознати с процедурите, приети от оператора на дистанционното казино, когато те първо се регистрират при оператора, за да няма недоразумения на по - късен етап.

Ако клиентът не премине първоначалния "ПИП", ще предприемем ръчна идентификационна проверка, която ще завърши в рамките на 72 часа. През това време клиентите нямат право да теглят средствата, но може да играят. Ако клиентът не може да завърши проверката в рамките на този период, този път сметката ще бъде замразена в очакване на по - нататъшно разследване. Ако клиентът е непълнолетен, тогава всички залози се обявяват за невалидни.

Видна Политическа Личност (ВПЛ)

„ВПЛ“ лица, на които са поверени видни обществени функции, с изключение на среднорангови или младши длъжностни лица, включително следните лица:

  • • ръководители на държава, правителствени ръководители, министри и заместник или помощник министри
  • • членове на парламент или на подобни законодателни органи
  • • членове на ръководните органи на политическите партии
  • • членове на върховни съдилища, конституционни съдилища или други съдебни инстанции на върховно равнище, органи, чиито решения не подлежат на допълнително обжалване, освен по изкючение
  • • членове на одиторски дружества или на съвети на централни банки
  • • посланици, високопоставени офицери във въоръжените сили
  • • членове на административните, управителните или надзорните органи на държавните предприятия
  • • директори, заместник - директори и членове на борда или еквивалентна функция на международна организация.

Следните лица също се считат за „ВПЛ“ по силата на връзката им или асоциация с изброените по - горе лица:

  • • членове на семейството на изброените по - горе лица , включително съпруг, партньор, деца и техните съпрузи или партньори и родители
  • • известни близки сътрудници на изброените по - горе лица, включително лица, с които е налице съвместна бенефициерна собственост на юридическо лице или правно споразумение, с когото има близки бизнес отношения, или който е едноличен бенефициер на юридическо лице или споразумение, създадено в полза на „ВПЛ“.

Обосновка на политиката

"ВПЛ" и свързани лица могат да представляват и други рискове, по - специално:

  • • Някои корумпирани "ВПЛ" по целия свят са използвали традиционни банкови продукти и услуги като убежища за злоупотреба със средства, незаконни дейности и свързаните с тях практики, включително пране на пари;
  • • „ВПЛ“ се ползват с известност и поради това са непрекъснато публично достояние . Финансовите им дела са силно увеличени и лесно могат да предизвикат неблагоприятни последици като публични и франчайз рискове за финансовите институции, а също и пазара на златния сектор.
  • • В световен мащаб се наблюдава нарастващо внимание към злоупотребата с публични средства и засилена реакция срещу корупцията на високи държавни нива;
  • • Нараства отговорността и задължението на финансови институции, търговци на злато, както и за банки и персонала на компанията да предприемат надлежна проверка за установяване на източник на богатство и проучване на инвестиционните фондове на „ВПЛ“.

Ще имаме, на база чувствителността към риска, подходящи системи за управление на риска и процедури за определяне дали клиент (или действителният собственик на акаунт) е „ВПЛ“ или член на семейството, или известен близък сътрудник на „ВПЛ“. Нашата политика е, че отношенията с „ВПЛ“ трябва да се установяват с предварително одобрение от висшето ръководство за установяване или продължаване на бизнес отношения с такива лица. Ще вземем адекватни мерки, за да установим източника на богатство и източника на средства,които участват в предложените бизнес отношения или сделка с такива лица и в случай,че се сключват бизнес отношения, ще провеждаме засилен текущ мониторинг на бизнес отношенията с такива лица.

Обучение

Ние гарантираме, че всички наши служители са наясно с нашите законови задължения по отношение на политиката за предотвратяване на изпирането на пари и финансирането на тероризма и ние ще им предоставим редовно обучение за идентифициране и докладване на всичко, което дава основание за съмнение за пране на пари или финансиране на тероризъм. Ще наблюдаваме и ефективността на такова обучение, за да се гарантира, че всички служители са обучени по подходящ начин и своевременно и, че обучението е подходящо за целта. От служителите се изисква да направят доклад по отношение на информацията, която им идва в процеса на тяхната дейност:

  • • къде те знаят
  • • къде подозират
  • • къде имат основателни причини да знаят или подозират, че дадено лице се занимава с пране на пари или финансиране на тероризъм

Вътрешни и външни доклади

Ще изискваме всеки, който работи за оператора, за когото има информация или друго в хода на бизнеса, в резултат на което се подозира, има основателни причини да се предполага или подозира, че дадено лице се занимава с пране на пари или финансиране на тероризъм, да направи вътрешен доклад до Офицера по Превенция Изпирането на Пари. Всеки вътрешен доклад трябва да бъде разгледан от номинирания офицер, в светлината на цялата друга подходяща информация, а офицерът да определи дали докладът поражда предположение или подозрение, че дадено, лице е ангажирано с пране на пари или финансиране на тероризъм. Офицерът по Превенция Изпирането на пари трябва да вземе под внимание всяка налична информация за личните обстоятелства на клиента и да прегледа моделите и обемите на транзакциите през акаунта или други сметки на същото име, продължителността на бизнес отношенията и съхранявани идентификационни записи. Офицерът по Превенция Изпирането на Пари е напълно запознат със законовите задължения да прави външни доклади до регулаторните органи.

Защита на данни

Всички лични данни, получени за целите на наредбите за „ПИП“, трябва да бъдат само обработени с цел предотвратяване на изпирането на пари и финансирането на тероризма. Личните данни не трябва да се използват за други цели, освен ако:

  • • използването на данните е разрешено по или съгласно който и да е закон, или
  • • получим съгласието на субекта за използване на данните.

Ще предоставим следната информация на новите клиенти, преди да установим бизнес отношения с тях:

  • • спецификите на казино оператора
  • • изявление, че всички лични данни, получени от клиента, ще бъдат обработвани само за целите на предотвратяване на изпирането на пари или финансирането на тероризма.

Водене на отчетност

За да бъдем в съответствие с Наредбите за „ПИП/ПФТ“, ние ще поддържаме всички необходими записи на транзакции, както вътрешни, така и международни, включително резултатите от всеки предприет анализ (напр. запитвания за установяване на произхода и целта на сложни, необичайни големи транзакции) за минимален период от пет години от приключване на сделката. Записите трябва да са достатъчни, за да позволят реконструкция на отделни транзакции, включително естеството и датата на транзакцията, вида и размера на участващата валута и вид и идентификационен номер на всяка сметка, участваща в транзакциите. Записите на транзакции могат да се поддържат на хартиен или електронен носител. Записите на идентификационни данни получени чрез "ПИП" процес като копия на документи за самоличност, формуляр за откриване на сметка , документи за проверка и други документи, заедно със записи на файлове на сметки и търговската кореспонденция се поддържа минимум пет години след като бизнес отношенията са прекратени, например когато клиентът затваря хазартния си акаунт при оператора или престава да посещава или използва казиното. Идентификационните записи могат да се съхраняват в документ като оригинали или копия, предмет на нашето удостоверяване. Дружеството съхранява тези записи за по - дълъг период, когато транзакциите, клиенти или сметки включват съдебни спорове или се изисква от съд или друга компетентна власт.

Последна актуализация: 14.09.2021